POLECANY POST

CYRK LEWANDOWSKI RELACJA Z WIDOWISKA 2024

18 września 2020

Polski cyrk bez zwierząt

 Wczoraj w godzinach wieczornych w Sejmie odbyło się głosowanie nad ustawą "Piątka dla zwierząt", w której był zapis o zakazie zwierząt w cyrkach. Zdecydowana większość posłów zagłosowała za, 75 było przeciw a kilkunastu się wstrzymało od głosu. W Senacie będą poprawki ale i tak ustawa bez problemu trafi na biurko Prezydenta, który przez 5 lat podpisywał wszystko co prezes kazał. Chciałbym aby teraz było inaczej. Zieloni triumfują. Cyrki w Polsce przez tą ustawę, już nie będą tradycyjnymi. Bez zwierząt można tworzyć piękne i bardzo dobre programy, tylko czy do takich cyrków przyjdzie tyle samo osób jak do tych ze zwierzętami? 

Śmieszne jest, że nawet psów, kotów, kóz nie zobaczymy w Polsce. Jest to czarny dzień w historii polskiego cyrku. Propaganda, chamstwo, kłamstwo zielonych aktywistów bez ziarenka rozumu wygrało nie tylko z cyrkami. 

Nowa rzeczywistość, która nie oddali nas od cyrków z akrobacjami, ekwilibrystyką czy clownani tylko będzie ten niedosyt. Współczuję wszystkim artystom, którzy pracują w Polsce ze zwierzętami, dla nich to cios niewyobrażalny. Ja jestem tylko widzem, mi może być smutno ale to bez porównania, dla osób, które poświęciły temu długie lata. 

Zostaje nam cyrk z udziałem zwierząt za granicą, ja niestety mam daleko, ale raz na rok chociaż pojechać i podziwiać piękno i różnorodność zwierzaków.