POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

14 maja 2019

Ludzie Cyrku 11: wywiad z Oleg Glavatckiy

Kolejny wywiad tym razem z ukraińskim artystą, jest nim Oleg Glavatckiy. Znany jest polskiej publiczności z Cyrku Arena gdzie występował z rodziną w sezonie 2017. Zapraszam do lektury.


1.Jak zaczęła się Pana przygoda ze sztuką cyrkowa? Dlaczego cyrk?

Moja przygoda z cyrkiem zaczęła się bardzo wcześnie bo jeszcze w brzuchu mamy.Kocham cyrk to całe moje życie. Cała moja rodzina pracowała i  ja pracuje w cyrku.


2. Czy ktoś z pana przodków występował w cyrku? Jeśli tak to czym się zajmował i którym pokoleniem cyrkowców jest Pan?
Moi dziadkowie pracując w cyrku tresowali konie i mama idąc ich drogą także wybrała konie. Tato z kolei był treserem pięknych i silnych niedźwiedzi. Ja jestem już trzecimi pokoleniem naszej cyrkowej rodziny a nasze dzieci kontynuują naszą rodzinną tradycję.

3.Pan występuje razem z żoną i synami. Jakie numery wykonują na arenie?

Orest




Moja pierwsza żona Masza (42 lata.) Wykonywała akrobacje na rowerach. Mój najstarszy syn Aleksander (21 l.) pracuje jako akrobata na perszach (drążki do skomplikowanych ewolucji zbiorowych) w państwowym Cyrku. Moja druga żona Olga (35 l.) z którą obecnie pracuję jest absolwentką akademii cyrkowej którą zakończyła w 2003r. i wykonuje gimnastykę na szarfach. Syn Alex (15 l.) pracuje na luźnej linie poziomej a także jest żonglerem. Alex został wpisany do księgi rekordów Rosji za balans na luźnej linie i był finalistą w Ukraińskim Mam Talent. Najmłodszy syn Orest (11 l.) balansuje na wałkach i także brał udział w talent show w Rosji i na Ukrainie. 

4.Czy bycie clownem to łatwy zawód? 

Uważam że bycie clownem nie jest wcale prostym zajęciem trzeba umieć wszystko żonglerkę, akrobacje a nawet tresurę zwierząt. Clownem stałem się zupełnie przypadkowo w 1993r. Pracowałem w tedy w polskim cyrku "Olimpia" pod wodzą dyrektora Piaseckiego, pracowałem jako akrobata na rowerach i dyrektor poprosił mnie abym zastąpił innego komika i tak zaczęła się ta przygoda. Kocham ten zawód bo mogę rozśmieszać ludzi i dać im trochę radości.

5.W 2017 roku występował Pan z rodzina w polskim Cyrku Arena. Jak pan wspomina?

Pracę w cyrku "Arena" u Państwa Złotorowicz wspominam bardzo dobrze te osiem miesięcy w ich cyrku minęło bardzo szybko i żal było kończyć ten fajny czas.
6. W jakich krajach Pan występował? Które państwo najlepiej Pan wspomina? Może to była Polska? ;) 


Występowałem w cyrkach:
Circus Agora(Norwegia) Circus Wiktoria (Szwecja) Circus Baltic(Litwa) Circus Skratt (Szwecja) National Circus Ukraine(Ukraina) Circus Krone Denmark (Dania) Riga Circus(Łotwa) Circus Pikard (Austria) Circus Florentino(Finlandia) Circus Kobzov (Ukraina) Circus China Circus water park (Chiny) Victor Nikulin (Estonia) Circus Go.(Szwajcaria) Gmunder Weihenaghts Circus(Niemcy) Chopping center Dubai(Emiraty Arabskie) Circus City Hall Moscow(Rosja) Viking line Finlandia, Cyrk Arena (Polska), Boulevard circus (Bahrain) Circus Chisinau (Mołdawia)


Polska to bardzo piękny kraj i przyjaźni gościnni ludzie, zawsze mam z tamtą miłe wspomnienia. Znam Polski język, kulturę no i lubię flaczki. W każdym państwie w Europie jest inaczej ale polska jest mi najbliższym krajem. Nawet gdy jadę do innych państw i muszę przejechać przez Polskę to zawsze wracają miłe wspomnienia. Ten dym z kominów pachnący węglem i smaczny chrupiący Polski chleb. 



7.Co Pan sadzi o zakazie zwierząt w cyrkach?

Dla mnie i pewnie dla wielu ludzi cyrk kojarzy się z występami clowna i tresurą zwierząt. Osobiście nie mam nic do trenowania zwierząt w Cyrkach bo wiem że są dobrze traktowane, mają czyste boksy, duże wybiegi, świeże jedzenie są pielęgnowane i kochane tak jak cała cyrkowa rodzina bo są jej częścią. Mój tata jest właścicielem ośmiu wielbłądów, pięciu koni, czterech Jaków i jednej australijskiej krowy. Młodszy brat Jurek który pracuje w cyrku na Litwie ze swoją rodziną ma szympansa.

8.Czy chciałby Pan ponownie występować w Polsce?

Bardzo chciałbym wrócić jeszcze do pracy w Polsce, moje dzieci też tego chcą bo o tym rozmawiamy. Miło wspominamy rok 2017 gdy pracowaliśmy w cyrku "Arena".
9.Oglądając występy w Internecie Pana synów jestem pod wrażeniem. Ma Pan jakieś specjalne plany na ich przyszłość?

Chciałbym aby pracowali w cyrku "Du Soleil" żeby zwiedzili cały świat. Alex ćwiczy nowy numer także zobaczymy.

10.Jakie są Pana marzenia związane ze sztuką cyrkową?

Moje marzenia spełniają się mam rodzinę pracę która jest moją pasją. Tylko jeszcze bym chciał aby w przyszłości i moje wnuki były zakochane w cyrku i sztuce cyrkowej.
Dziękuję za wywiad.

Dziękuję.

Zapraszam do innych wywiadów w dziale LUDZIE CYRKU




1 komentarz: