POLECANY POST

CYRK WICTORIA 2024 - KAPITALNY SPOT WIDOWISKA

10 sierpnia 2020

Cyrk Europa Dąbki 2020- z debiutantem na arenie

 Od soboty jestem nad pięknym polskim morzem, od ponad miesiąca chciałem się wybrać do Cyrku Europa, gdzie występuje znany wielu fanom i artystom Maksymilian. Wczoraj podjechałem 22 km do Dąbek, gdzie przez 3 dni gra Cyrk Europa, następnie wracają do Darłówka. 

W całej miejscowości reklama była doskonale widoczna a plac, na którym stał cyrk był przy głównej ulicy obok wesołego miasteczka. Całe miasteczko cyrkowe było ogrodzone wysokim płotem. 

Program zaczął się o 19:00, po tak upalnym dniu na widowni nie było za dużo osób, ale więcej niż w sobotę. Bilety w wakacje kosztują 25 zł niezależnie od miejsca. Dziś skupię się bardziej na numerach Maksa, gdyż recenzję całego programu dodałem po wizycie 18 czerwca w Inowrocławiu.

Na początku programu Daniel przywitał wszystkich widzów. Bardzo lubię Pana Daniela w roli konferansjera, ma świetny kontakt z widzami oraz poczucie humoru w postaci krótkich komentarzy, które rozbawiają mnie i widzów.

 Rodzina Szeibe w tym roku w Cyrku Europa, prezentuje pokaz psów, wirujące talerze a Seweryn: żonglerkę sześcianem. Kto widział ich na arenie wie, że prezentują wysoki poziom. Pokaz psów mistrzowski, bardzo dużo elementów, pokaz niezwykle płynny, energiczny. Krone by się nie powstydził. Talerze i sześcian to numery mocne, za każdym razem oglądam z uśmiechem i przyjemnością.

Pan Ewaryst, w pierwszej części prezentuje balans ze szkłem, chwilę wcześniej Pan Daniel robi quiz dla widzów, z jak się okazuje wybitnie trudnym pytaniem😂. W drugiej części Ewaryst wykonuje żonglerkę. Oba numery są w typowo cyrkowym stylu, wymagające, trudne oraz na wysokim poziomie.

Clown Pablito w ciągu prawie dwóch miesięcy zrobił postęp. Ma dobrą mimikę, kostiumy też niczego sobie. Talent do śpiewania, którego nie powstydziłaby się nawet Pani Ela Zapendowska. Wszystkie repryzy odebrałem lepiej niż za pierwszym razem. Jak na początkującego clowna, jest dobry, a myślę, że będzie coraz lepszy. 

Transformersy robią wrażenie na młodych widzach, ja już po prostu widziałem i na mnie tego wrażenia nie było jak w czerwcu.

I wreszcie Maks, pierwszy numer ma zaraz po przerwie. Jest to człowiek sprężyna. Świetnie dobrana muzyka. Mnie tego typu numer nigdy nie pociągał. To wykonanie było całkiem ciekawe, zwłaszcza ruchy taneczne, które są oryginalne. Takie wykonanie slimky mogę oglądać. 

Na finał spektaklu jest wnoszona skrzynia, do pokazu laserów. Maks wciela się w rolę lasermana. Poza samą skrzynią, przy kurtynie stoi projektor laserowy a Maks podczas pokazu "żongluje" laserami zamontowanymi w mieczu. Ten rekwizyt daje niesamowity efekt, zwłaszcza przy obracaniu go. Laserów jest bardzo dużo, dymu też nie żałują, co daje o wiele lepszy efekt. Przez cały czas ogląda się ten show z ogromnym zaciekawieniem. Ja byłem bardzo mocno zaskoczony, nie spodziewałem się, że aż tak mi się spodoba. Maks GRATULACJE!!!. Jak dla mnie wykonanie i pomysł lepszy niż w Cyrku Zalewski. Numer ten będzie rozbudowywany i ulepszany. Jak na debiut w cyrku Maks spisuje się świetnie! Warto dodać, że fraki oraz kostiumy Maksa, które sam zdobi kamykami są wybitnie cudowne! Z takimi frakami to artyści z najlepszych cyrków w Europie mogliby występować.

Maks zdobył sympatię w wielu cyrkach oraz wśród innych fanów, będąc jeszcze cyrkowym fanem, miłośnikiem. Teraz można powiedzieć, że spełnił swoje marzenie, jest artystą oraz nadal ogromnym miłośnikiem sztuki cyrkowej. Niezwykle się cieszę, że udaje mu się spełniać marzenia a w Cyrku Europa ma cudowne towarzystwo, z którym ma bardzo dobry kontakt, chociaż ja się nie dziwię. Zdziwiłbym się gdyby było inaczej, w końcu jak można go nie lubić. 

Dziękuję za zaproszenie i możliwość ponownego spotkania artystów Cyrku Europa, w tym Maksa. Z taką ekipą w jednym cyrku śmiało można pracować i spędzać czas. Cyrk Europa 2020 to cyrk godny polecenia, od 2016 roku tegoroczny program jest najlepszy, brakuje numeru górnego, który by był wisienką na torcie. W programie nie ma pokazu baniek mydlanych i iluzji, które były w czerwcu teraz są dwa numery Maksa. 




FOTOGRAFIE ZE SPEKTAKLU Z DĄBEK JAK ZAWSZE W DZIALE ZDJĘCIA

2 komentarze:

  1. Bardzo dziekuje za piekny opis programu. Mieszkam bardzo daleko,a czulrm sie jakbym ogladal program. Rownierz przywrocilo wspomnienia z czasow kiedy ja pracowaem w cyrku.Lata 70-te i 80-te. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! Cieszę, że opis się spodobał, chociaż mógłby być lepiej napisany. Zapraszam do odwiedzin cyrku!
      Bardzo chętnie poznam Pana historię pracy w cyrku proszę o kontakt może być mail?

      Usuń