POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

10 października 2021

Ludzie Cyrku 30 : wywiad z Alexem Michaelem

Po pięciu miesiącach czas na kontynuację cyklu "Ludzie Cyrku" na blogu czyli wywiadów z artystami i osobami związanymi ze środowiskiem cyrkowym. Dziś kolejna gwiazda Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Cyrkowej w Monte Carlo i tegoroczny artysta w programie Cyrku Korona. Pełen energii, odwagi i miłości do swojej pracy w cyrku: Alex Michael! 

Zanim przejdziecie do czytania pytań, na które Alex udzielił konkretnych, ale szczerych odpowiedzi. Alex Michael pochodzi z Brazylii z wielopokoleniowej rodziny cyrkowej. Zdobył Srebrnego Clowna w 2010 roku na Festiwalu Cyrkowym w Monte Carlo z grupą Flying Michael's oraz w 2017 roku nagrodę specjalną Circo Moira Orfei. W swojej solowej karierze występował między innymi na Festiwalu w Grenoble, Festiwal w Namour, Festiwal de Beyoux, Cirque Arlette Gruss, Circus Flic Flac, Krone, Circus Arena, Cirque Bouglione, Circus Olimpia i wielu wielu innych. W 2021 roku możemy podziwiać tego wspaniałego artystę w Polsce; w Cyrku Korona.
Jest jednym z nielicznych artystów na świecie, którzy wykonują numer tak niebezpieczny, bez żadnych zabezpieczeń jakim jest Skywalk- spacer śmierci. 


1. Jak zaczęła się Twoja przygoda za sztuką cyrkową? Co sprawiło, że jesteś artystą cyrkowym już tyle lat? 

Po prostu urodziłem się w cyrku, jestem 6 pokoleniem rodziny cyrkowej, mój ojciec był dla mnie inspiracją do tego, aby zostać artystą cyrkowym. Kiedy go podziwiałem zawsze chciałem być tak jak on. Zadebiutowałem na arenie w wieku 19 lat

2. Jako artysta cyrkowy dwukrotnie byłeś nagradzany na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Cyrkowej w Monte Carlo. Jak wspominasz oba festiwale i czy występ w Monako to było Twoje marzenie z młodości? 

Tak to zdecydowanie było spełnienie moich marzeń, byłem na Festiwalu w Monte Carlo w 2010 i 2017 roku. Wspominam fantastycznie!

3. Czy Twoim zdaniem Latające trapezy to jedna z najbardziej widowiskowych i najtrudniejszych dziedzin sztuki cyrkowej? Ile czasu trwa przygotowanie takiego numeru?

Latające trapezy to bardzo trudny numer, aby przygotować ten numer potrzeba dużo czasu i długich prób łącznie około 3 lat, by móc zaprezentować go w cyrku. Potrzeba treningów nie tylko fizycznych ale i psychicznych. 

4. Jak wspominasz występy w grupie Flying Michael's? Czy czasami tęsknisz za tymi popisami?

Występy w Flying Michael's wraz z moimi dwoma braćmi to była dla mnie ogromna radość i tęsknie, tęsknie za tym...

5. Od kilku lat Twój występ czyli Skywalk podbija serca widzów w Europie. Połączenie trapezów z spacerem do góry nogami to numer ekstremalny. Dlaczego akurat wybrałeś ten numer?

Wybrałem Skywalk ponieważ mój ojciec go wykonywał i jak wspomniałem chciałem być jak mój ojciec, wykonywać ten bardzo niebezpieczny numer napowietrzny. 

6. Latające trapezy i Skywalk to niemal kaskaderskie wyczyny. Lubisz taką adrenalinę czy po prostu uwielbiasz trzymać widzów w emocjach?

Dla mnie występowanie w cyrku to nie jest praca, to moja ogromna pasja! Uwielbiam adrenalinę oraz zachwycać moimi występami publiczność.

7. W tym roku występujesz po raz pierwszy w Polsce. Jak porównasz polską publiczność do tej z innych europejskich państw. Jak ci się pracuje w Polsce?

Polska bardzo mi się spodobała, miło jest tutaj występować, widzowie są bardzo zadowoleni z mojego występu i to jest najważniejsze. 

8. Myślałeś żeby spróbować żonglerki nogami jak Twoja żona Romy?

Nigdy nie myślałem, żeby było to dla mnie zbyt trudne do wykonania. Lubię w życiu ryzykować, więc może kiedyś spróbuję.

9. Jakieś plany, marzenia na kolejne lata?

Plany są. W przyszłym roku będę występować we francuskim Cirque Bouglione w Paryżu. 

Dziękuję bardzo za udzielenie odpowiedzi :) Miło było Ciebie poznać w tym roku w Cyrku Korona. Wszystkiego dobrego i powodzenia Alex!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz