POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

6 lutego 2023

LUDZIE CYRKU 35: WYWIAD INTERAKTYWNY Z LENĄ BAIHUSH ORAZ BARTKIEM LEWANDOWSKIM

 5 lutego przez kilkanaście godzin mogliście zadawać pytania do Leny Baihush oraz Bartosza Lewandowskiego, a oni starali się jak najlepiej na nie odpowiedzieć. Część z Was próbowała dowiedzieć się nieco więcej o ich nowym cyrku, ale jednak wycisnąć tajemnic póki co się nie udało, ale na pewno niedługa Bartek oraz Lena sami poinformują o szczegółach dotyczących Cyrku Lewandowski. 9 osób zadało kilkanaście pytań, były one bardziej lub mniej szczegółowe, ale w imieniu swoim jak i Leny oraz Bartosza serdecznie dziękuje za udział. 

Pytania od Damiana: Czy wzorujecie się w swojej pracy na jakimś cyrku polskim, bądź zagranicznym ? Jakie numery oprócz oczywiście swoich widzielibyście z chęcią w Waszym cyrku? Co sądzicie o niezdrowej często konkurencji wśród naszych cyrków?

Bartek: 1. Wiesz co, chyba nie wzorujemy się na żadnym cyrku szczerze mówiąc, tworzymy swój według własnej wizji.
2. Marzy nam się wiele numerów, ale to wszystko w swoim czasie... nie sztuka nabrać i stworzyć plejadę gwiazd cyrkowych, a później stać się niewypłacalnym. Póki co tegoroczny program będzie zatytułowany "Magiczny Cyrk", czyli pokażemy to w czym się specjalizujemy, oczywiście z zachowaniem tradycyjnych numerów cyrkowych.
3. Co sądzimy o niezdrowej konkurencji wśród naszych cyrków ? Na pewno nie jest to nic dobrego, niestety ale jest jak jest.

Pytania od Dominika: Od jak dawna zajmujesz się iluzją, skąd pomysł na ten rodzaj sztuki, jak często trenujesz. dlaczego akurat iluzja, triki wymyślasz sam czy na kimś się inspirujesz? 

Bartek: Iluzją zajmuję się od 12 roku życia, trenuje jak mi tylko czas na to pozwoli. iluzja zawsze najbardziej mnie chwytała, pozostawiała wiele zagadek. Mam dwóch iluzjonistów zagranicznych, którymi się inspiruję. Mimo wszystko staram się pokazywać iluzje na swój styl i sposób 

Pytanie ode mnie do Leny: Skąd u Ciebie taki zapał do występowania w cyrku czy ogólnie przed publicznością? Co najbardziej lubisz w swojej pracy, a może jest coś co czasem Cię męczy?

Lena: Lubię to dodaje mi to powera Ogólnie przyjechałam do Polski żeby skończyć szkole cyrkową i iść do cyrku żeby spróbować jak to jest. A taką miłość do cyrku to urodził we mnie Bartek .
Co najbardziej lubię, chyba brawa które dostaje, wtedy wiesz ze wykonałeś kawał dobrej roboty. To jest tylko 5 minut dla widza, a dla mnie to są lata treningów i poświęcenia


Moje pytanie do Leny: Jak wspominasz tą 9 miesięczną przygodę w Cyrku Korona, coś Ci utkwiło w pamięci?

Lena: wspominam bardzo dobrze. Fajnie mi się tam występowało. Na pewno zapamiętam ten sezon, wiele się działo. Duże doświadczenie i nie było czasu na nudy

Moje pytanie do Leny: Wykonujesz szarfy, hula-hop, trenujesz też trapez. Skąd pomysł żeby akurat te dziedziny, która jest Twoją ulubioną? Nie myślałaś żeby pójść w stronę iluzji i być lepszą od Bartka?

Lena: Oj iluzja to nie dla mnie Ja lubię górne numery dlatego także hula hoop postanowiłam połączyć z powietrzem

Moje pytanie do Bartka: Od lat zachwycasz swoim show iluzji. Czy Twoim zdaniem w dobie internetu takie pokazy magiczne muszą jeszcze bardziej zaskakiwać czymś nowym itd.? Dziś wiele sztuczek z rozwiązaniami jest dostępna on-line. Skąd pomysł żeby połączyć show iluzji z akrobatyką i innymi dyscyplinami sztuki cyrkowej ? 

Bartek: Oczywiście, że coraz trudniej oczarować widza, ponieważ dużo sekretów dostępnych jest niestety w internecie. Bez dwóch zdań największą furorę robią triki z ptakami! Widownia jest tego spragniona! Ta dyscyplina iluzji już zanika, nikt nie chce się już tym zająć, większość iluzjonistów woli schować talię kart do kieszeni, garść montet i czarować wśród ludzi. My tego nie robimy, my tego nie lubimy. Dlatego bardzo cieszy mnie fakt, że grając po salach widowiskowych zainteresowanie naszymi programami było spore, jak na tak mało popularne wydarzenie
Pomysł połączenia show magii i iluzji z elementami cyrkowymi wziął się właśnie z mojego zamiłowania do cyrku. Publiczności się to podoba, dlatego teraz chcemy to przenieść z sal widowiskowych pod namiot.

Drugie moje pytanie do Bartka: Marzenie o założeniu własnego cyrku to z czasów dzieciństwa czy zrodziło się nieco później ? Skąd taka decyzja żeby otworzyć własny cyrk? Jest to jakby nie patrzeć spore wyzwanie.

Jako dziecko pokochałem cyrk, i sam nie wiem skąd to się u mnie wzięło, bo u mnie w rodzinie nikt nie jest związany z cyrkiem. Kiedy natrafiła się okazja wyjechać na wakacje do cyrku, a miałem wtedy zaledwie 12 lat, spałem pod namiotem turystycznym w cyrku i już wtedy wiedziałem będąc w gimnazjum, że jak zdam maturę to idę od razu do cyrku- na studia się nie wybieram. Od dziecka mówiłem, że chciałbym być dyrektorem cyrku😅 i teraz udaje się to spełnić. Decyzja zapadła już jakiś spory czas temu tylko potrzeba było czasu, aby to dobrze poukładać i rozplanować.

Pytania od Michała: Czy planujecie aby Wasz Cyrk był tradycyjny, a więc ze zwierzętami?

Lena:  Planować można… Czas pokaże i zweryfikuje 😉

Pytanie od Krzysztofa: Czy dojdą artyści do programu jeszcze?

Bartek: Oczywiście. Program nie będzie opierał się tylko na występach moich oraz Leny, pojawią się też inni artyści.

Pytania od Marcina: Jaka jest największa trudność w otworzeniu własnego cyrku?

Lena: najtrudniejsze jest zrobienie pierwszego kroku czyli podjęcie decyzji

Drugie pytanie od Marcina: Dlaczego akurat cyrk "Lewandowski"? (wiem że od nazwiska Bartka, ale czemu nie jakaś nowa nazwa?) Nie boicie się że za bardzo będzie kojarzyło się z Robertem? 

Bartek: Tego raczej się nie boimy, czy będzie się kojarzyć czy nie, piłka a cyrk to dwa różne światy.

Pytanie od Kamila: Gdzie Wasz cyrk ma bazę?  Ile macie transportu w cyrku i czy duży jest Wasz cyrk?
 
Bartek: Bazę mamy na Opolszczyźnie. Nasz cyrk jest mały i transport ograniczyliśmy do niezbędnego minimum.

Pytanie od Alka: Kiedy poznamy pierwsze miasta i program Cyrku Lewandowskiego

Lena: Wkrótce się dowiecie. Myślę że niedługo pojawią się informacje na naszej stronie. Siedźcie uważnie

Pytania od Igora: Kto będzie sprzedawał popcorn?

Bartek: No ja mam nadzieje, że Ty 

Jak widać w wywiadzie różnych pytań nie brakowało, nawet tych humorystycznych. Raz jeszcze dzięki za chęć udzielania odpowiedzi oraz powodzenia z Waszym Cyrkiem! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz