POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

18 września 2020

Cyrk Wictoria i fantastyczna wizyta



Cyrk Wictoria to cyrk, któremu warto kibicować! Rozwija się od pierwszego sezonu czyli 2015 roku. Program tegoroczny miałem przyjemność wczoraj obejrzeć po raz drugi, tym razem nieco inny niż w Toruniu, bo ze zwierzętami. Jak dla mnie tegoroczne widowisko jest najlepsze w całej historii cyrku. Od poprzedniej mojej wizyty w Wictorii do kasy został zamontowany daszek z napisem KASA. 
W Nowym Tomyślu, gdzie grał wczoraj Cyrk Wictoria byłem od rana. Zwiedziłem miejscowe zoo, park miejski oraz muzeum. Samo miasto jest całkiem ładne z zadbaną zielenią i klimatycznym centrum. Z dworca PKP na plac szedłem niecałe 20 minut. Plac przy ulicy kanałowej jest spory i niestety piaszczysty. Miasteczko cyrkowe naprawdę prezentuje się pięknie. 
Zaliczyłem spacer z czterema księżniczkami Pani Basi. Psiaki skradły moje serce! Z jednym mógłbym wyjść na arenę, jeden trick już umiem 😂😂😂. Specjalnie się nie starałem. W Cyrku Wictoria mogłem poczuć się jak w rodzinie. Atmosfera i gościnność tego cyrku przoduje. Serdecznie Dziękuje za tak niesamowitą, fantastyczną gościnę. Rozmowa z dyrekcją, artystami czy pracownikami oraz wspólne fotki to dla mnie zaszczyt i rzecz bezcenna. Chciałbym napisać dowcip Pana Czarka(reklamowy) ale boje się, że spalę. Nie spalę za to tego, że reklama w tym mieście była wszędzie. Plansza przy planszy, plakaty, trzeba było się bardzo postarać aby udawać, że nie widzi się reklamy cyrku.

                   

Godzina 17:00
Czas na program. Kiedy zgasły światła na wielkiej siatce pojawiły się wirtualne zwierzęta, czyli hologramy. Nieliczne cyrki na świecie to prezentują a same hologramy zarówno ja jak i widzowie oglądają z zaciekawieniem. Hologramy są w programie dwukrotnie.
 Szarfy oraz trapez Andżeliki to poezja! Artystka młoda a na arenie prezentuje się jak gwiazda z wieloletnim doświadczeniem. Jej numery napowietrzne dają dużo emocji i wywołują uśmiech. Z niecierpliwością czekam, by ponownie zobaczyć Andzię na arenie tzn. w powietrzu. 
Ekwilibrystyka Bogdana to numer, który wymaga ogromnej siły, ale on to robi jakby unosił piórka. Chwalę pomysł oraz całe wykonanie. Tą ekwilibrystykę śmiało można porównać do tych najlepszych z cyrków zachodnich. Gimnastyka na reku oceniam bardzo dobrze, lecz ekwilibrystyka jest nieco lepsza.
Mihail i jego sześcian i sztrabaty. Dwa mocne numery napowietrzne. Artysta przez cały czas trwania występów nie pozwala oderwać wzroku. 

                   


Wisienką na torcie w programie Wictorii jest Quick Change Barbary i Emila Foryś oraz pokaz border-collie. Quick Change czyli magiczne zmiany kostiumów to perfekcja, majstersztyk w tej dziedzinie. Styl, szybkość zmian kostiumów i dodanie sztuczek magicznych powoduje, że jest to numer na światowym poziomie. Widziałem po raz drugi i mógłbym jeszcze, jeszcze i jeszcze. Pieski to nie tresura, nawet nie pokaz. To niesamowita zabawa miedzy Panią Basią a jej czterema perełkami(Pozdrawiam czekoladową). Pieski aż nie chcą schodzić z areny. Ilość tricków tempo zadziwia. Border-collie show na długo zostaje w pamięci.



Clown Sancho, bawi przez cały program, najbardziej co w sumie nie dziwi w repryzach, w których uczestniczą widzowie. Jego repryzy są ciekawie przygotowane. Przyjemnie się ogląda, chociaż nie jest to mój ulubiony styl clowna. Widzowie jednak odbierają bardzo dobrze.
W programie zobaczyć można jeszcze Fakira z pokazem zwierząt(legwan, ostronos) w wykonaniu Stanisława Łowickiego. Fajnie, że dzieci mogą dotknąć, pogłaskać te zwierzęta.
Obsługa techniczna w Wictorii pracuje wzorowo, na programie ich tempo i dokładność się wyróżnia. Po programie namiot został złożony w 40 minut. Brawo dla całej załogi technicznej.

 Cyrk Wictoria 2020 to widowisko trwające 105 minut. Artyści dostają duże brawa, zresztą nie powinno być inaczej. Takie spektakle mogę oglądać i z chęcią wracać. Nie jest to program idealny, moich marzeń, ale krytykować też nie mam czego. Życzę dalszego rozwoju cyrku i żebyście zaskakiwali w następnych latach. Już teraz program jako całokształt jest świetny. 

Czekam na nowy program 2021, chyba najbardziej w porównaniu z innymi cyrkami.

Być może ta wizyta w cyrku była ostatnią w tym roku. Jeżeli tak to będę ją wspominał naprawdę pozytywnie!

FOTOGRAFIE CYRKU WICTORIA Z NOWEGO TOMYŚLA W DZIALE ZDJĘCIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz