POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

1 maja 2020

Ludzie Cyrku 15- wywiad z Vladimirem Omelchenko




Pierwszy z dwóch wywiadów z okazji cyrkowej majówki na blogu Magiczny Świat Cyrku.
Osoby, które były w Cyrku Korona w roku 2013 i 2014 doskonale pamiętają młodego i niezwykle utalentowanego, artystę, który w swoim numerze rol-bola robił wręcz niemożliwe i szalone tricki. On się tym bawił, mimo, że to bardzo trudne i niebezpieczne.

Zapraszam do przeczytania wywiadu z tym artystą, który podbił już wiele cyrkowych aren- w tym te największe.

1.Tradycyjne pytanie. Jak rozpoczęła się twoja przygoda ze sztuką cyrkową? Dlaczego cyrk?

Kiedy miałem 7 lat, mój starszy brat chodził do dziecięcej szkoły cyrkowej . Pewnego pięknego dnia, ja też zaczęłam z nim chodzić. Po 7 latach, gdy miałam 14 lat, wstąpiłam do szkoły cyrkowej gdzie skończyłem tylko dwa z czterech kursów, dostałem pracę w grupie cyrkowej żonglerów. Cały ten czas ćwiczyłem z rola bola. W 2012 roku rozpoczęłam pracę nad rola-bola, która działa do dziś. Cyrk to moje życie.

2)Jesteś młodym i utalentowanym artystą. Czy wykonujesz coś innego niż Rola Bola

Tak, zajmuje się żonglerką, ale to bardziej moje hobby. Mimo to ciągle dodaję więcej elementów żonglerki do mojego numeru rola bola.

3) Twój numer Rola Bola jest bardzo energiczny i niebezpieczny. Ile lat trenujesz i czy jest to trudne?

W tym roku mam już 21 lat. Tak, jest to bardzo trudne, jak każdy inny akt. To wszystko zależy od złożoności tricków.



4) Pamiętam Twoje występy w Cyrku Korona w Polsce. Jak wspominasz swój pobyt w Polsce?

Pracowałem w Polsce przez 2 lata. Nauczyłem się języka polskiego. I nawet teraz, jeżdżąc samochodem po Polsce, pamiętam te dobre czasy. Jestem bardzo wdzięczny Cyrkowi Korona i Lidii Król Pinder.

5) Występowałeś już na wielu arenach: Flic Flac, Zirkus Charles Knie, Cirque du Soleil. Czy masz jakiś ulubiony cyrk, w którym występowałeś. Czy wolisz cyrk tradycyjny czy Cirque du Soleil?

Wszystkie cyrki są dla mnie inne, nie ma żadnych faworytów. Ponieważ kiedy jestem na scenie, nie ma znaczenia jaki to jest cyrk, w takich momentach jest tylko ja i publiczność. Ale w Cyrku Korona pracowałabym, gdyby była taka możliwość. Nie podzielam cyrku tradycyjnego, a  du Soleil... , to wszystko jest cyrkiem. I nie interesują mnie różnice polityczne. Ale wiem na pewno, że każdy lubi oglądać cyrk ze zwierzętami.

6) Jak wygląda życie w Cirque du Soleil?

Cirque du Soleil to duża firma. Powiedziałbym, że nawet trochę jak fabryka, jest dobrym miejscem i każdy artysta powinien przez nią przejść. Ale jak dla mnie w Cirque du soleil nie ma duszy. Jest tylko biznes i pokazy.

 


7) Czy jako artysta ukraiński uważasz, że cyrki na Ukrainie są niedoceniane przez Europę Zachodnią?

Cyrk ukraiński jest ceniony w Europie. Dziś trudno jest znaleźć program cyrkowy czy festiwal cyrkowy bez ukraińskich artystów. Ukraińscy artyści są w dobrej kondycji dzięki swojej ciężkiej pracy, poświęceniu i oddaniu sztuce cyrkowej.

8) Czy masz inne zainteresowania, marzenia, co robisz w czasie epidemii?

Moje miejsce to praca w cyrku i chcę pracować jak najdłużej i zaskakiwać publiczność moim występem. Postaram się wprowadzić jak najwięcej nowych i ciekawych sztuczek do rola bola.
 W czasie epidemii stale staram się być w dobrej formie i tak do zakończenia kwarantanny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz