POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

21 kwietnia 2018

Ludzie cyrku 3: Wywiad z Pawłem "Pablo" Kaliszewskim

Tylko u mnie na blogu Magiczny Świat Cyrku z okazji Światowego dnia Cyrku wywiad z artystą młodego pokolenia. Pawłem „Pablo” Kaliszewskim

1) Jak zaczęła się Twoja przygoda ze sztuką cyrkową.
Od najmłodszych lat zawsze interesowała mnie sztuka cyrkowa. Zawsze marzyłem aby występować na cyrkowej arenie, jak to mów mi mama chciałem być clownem, albo tresować wielbłądy. A wyszło, że trenuje papugi 


2) Skąd taka pasja? Dlaczego akurat cyrk?
Cyrk to pasja i praca w jednym. To trzeba kochać i czuć! Jeśli nie kochasz swojej pracy, to nigdy jej nie będziesz robić dobrze. Tak jak mówiłem do cyrku ciągnęło mnie od dawna. Magia areny to coś niezwykłego, gdy się już wyjdzie na nią pierwszy raz i faktycznie się to kocha to ciężko z niej zejść na dłużej. To problem, który mam zimą brak areny . Cyrk to po prostu niezwykły, magiczny świat.



3) W jakich cyrkach występowałeś i co oprócz pokazu papug robisz?
Jeśli chodzi konkretnie o cyrk, to występowałem kilka razy w cyrku Arlekin. Obecnie trzeci sezon współpracuje z cyrkiem Europa. Obecnie oprócz pokazu papug prezentuję widzom iluzję oraz prowadzę program.



4) Dlaczego akurat tresura zwierząt i dlaczego Papugi? Patrząc na odpowiedź na 3 pytanie domyślam się że gdzieś jeszcze występowałeś?
To trudne pytanie . Kocham zwierzęta z zawodu jestem technikiem weterynarii. Moim marzeniem z dzieciństwa tak jak mówiłem była praca z wielbłądami. Jednak życie pisze inne scenariusze i tak w 2013 roku trafiłem na wolontariat do helskiego fokarium i zakochałem się w pracy ze ssakami morskimi. Potem zacząłem pracować w Sea Parku w Sarbsku, gdzie miałem możliwość pracy z uchatkami i fokami. W między czasie miałem praktyki w Zoo w Warszawie, gdzie uczyłem się treningu niedźwiedzi polarnych oraz uczestniczyłem w treningu fok. Wciąż się uczyłem i zdobywałem doświadczenie i tak trafiłem do miejsca, które odmieniło moją przyszłość. Dostałem propozycję pracy w niemieckim Hansa Parku wraz z Johnem Burke, który prowadził własne show w Wasser Circus, w spektaklu brały udział uchatki i papugi. No i tak zaczęła się moja miłość do papug, która trwa nieprzerwanie od 5 lat. To właśnie dzięki Johnowi poznałem tajniki pracy trenera papug. Później ponownie wróciłem do Sea Parku, prezentując gościom własne show, ze swoimi już papugami. W między czasie wynajmowałem również papugi do spektaklu w Teatrze Narodowym w Warszawie.


5) Masz jakieś inne zainteresowania. Jakie?
Czy mam inne pasje? Hmmm w cyrku nie ma na to czasu A tak na poważnie to lubię gotować, uwielbiam teatr. Lubię również czytać.

6) Jakie masz plany na przyszłość również związane z twoimi występami?
Plany na przyszłość? Na pewno rozwój i doszlifowanie tego co mam. Do perfekcji dochodzi się przecież latami! Na pewno chciałbym zwiedzić inne kraje, poznać innych artystów, od których wiele można się nauczyć. Ale przede wszystkim chcę dążyć do perfekcji. I rozwinąć się w tym co robię.


7)Chciałbyś występować w dużych cyrkach a nawet zagranicznych?
 Powiem szczerze, ja nie lubię dużych cyrków! Zdecydowanie wole te małe wypieszczone perełki. Mam całą listę cyrków w jakich chciałbym kiedyś pracować i jest tam tylko kilka dużych. Bardzo chciałbym w przyszłości móc pracować w cyrkach skandynawskich. Pomimo krótkiego sezonu są one naprawdę rewelacyjne i dopieszczone w 100%. Co do polskich cyrków, po co mam zmieniać coś, kiedy dobrze mi tu gdzie jestem
 

8. Co sprawia ci największą radość/przyjemność podczas występów
Największą radością podczas każdego występu jest uśmiech i oklaski publiczności. Przecież dla nich to robimy! No dobra może jeszcze dla pieniędzy, ale marzenia trzeba za coś realizować! Występ na arenie to tylko kilka minut, a przygotowania trwają przecież już od rana, próby, treningi na to wszystko potrzeba czasu, za to kiedy wychodzi się na arenę i staje w blasku reflektorów to coś czego nie da się opisać, to trzeba przeżyć!!! Jednak najcenniejsze to tak jak mówiłem uśmiechy i dobre opinie od widzów po spektaklu. To warte jest każdych pieniędzy!




 Dziękuje bardzo. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego

Dziękuję za wywiad! Było mi bardzo miło! Życzę owocnego rozwoju bloga i powodzenia!