POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

27 grudnia 2018

Ludzie cyrku 9- wywiad z Bartkiem Lewandowskim

To już 7 wywiad na moim blogu, 4 z artystą młodego pokolenia. Wszystkie wywiady dostępne w dziale "Ludzie cyrku".

 Bartek Lewandowski, młody, rewelacyjny iluzjonista znany z Cyrku Juremix czy programu Mam Talent.
Miłej lektury!

    
       1) Dlaczego cyrk? Jak się zaczęła Twoja przygoda ze sztuką cyrkową?

Dlaczego cyrk? Dobre pytanie. Ciężko mi na to pytanie odpowiedzieć, wziął się tak naprawdę z nikąd. Nikt w mojej rodzinie nie jest związany z cyrkiem, ani z występami artystycznymi. Byłem zafascynowany cyrkiem jako dziecko, nie opuszczałem żadnego widowiska cyrkowego w moim mieście - Brzegu. Mogłem stać i przyglądać się cały dzień całemu miasteczku cyrkowemu, liczyć transporty, obserwować ludzi na placu, zwierzęta i wszystko co dzieje się dookoła. Może to śmiesznie j dziwnie brzmi, ale interesowało mnie dosłownie wszystko!! Kiedy byłem starszy natrafiła mi się wizyta w Cyrku Juremix! Dyrekcja jak i cała załoga okazali się bardzo przyjaźni, co nie ukrywam że było to dla mnie zaskoczeniem. Bo po niektórych wizytach w cyrkach byłem zażenowany nastawieniem niektórych dyrekcji i artystów do młodych, normalnych ludzi fascynujących się cyrkiem, naprawdę tylko garstka jest pozytywnie nastawiona. Może teraz się to zmieniło, ponieważ zobaczyli i docenili, że o sztukę cyrkową w naszym kraju trzeba dbać, pielęgnować i naprawdę powalczyć o widza. Dlatego po miłej wizycie w "Juremixie" zauroczyłem się w tym cyrku, później miałem okazję wyjechać na wakacje do tego cyrku. Miałem bodajże 12/13 lat. Przyjeżdżałem tak co roku. W między czasie szkoliłem swoje umiejętności związane z iluzją. Kiedy stworzyłem swój pierwszy numer z ptakami dostałem możliwość zadebiutowania pod namiotem cyrkowym i także dostałem tą możliwość od dyrekcji Cyrku Juremix. Do liceum chodziłem tak, aby mieć 50% obecności i klasyfikację haha, co chwilę przyjeżdżałem do cyrku występować. Po maturze, którą zdałem z czego też się bardzo cieszę bo nie jestem geniuszem w nauce i mimo wyjazdów do cyrku udało się wszystko zaliczyć, tak więc po maturze wyjechałem do cyrku. Kupiłem własny transport, auto i kemping. Przejechałem jeden sezon i drugi. Zrealizowałem kilka swoich pomysłów na występy. Dyrekcja Cyrku Juremix i ich córki są naprawdę pomocni, znają się na sztuce, dużo doradzali, poprawiali. Także bardzo się cieszę, że to właśnie w tym cyrku zauroczyłem się jako dziecko, bo gdybym trafił, gdzie indziej szczerze mówiąc nie wiem czy robiłbym to co robię. Dlatego wszystkim młodych ludziom zafascynowanym cyrkiem, młodych artystów gorąco polecam Cyrk Juremix! Obecnie są dwa spektakle familijny oraz Horror Circus - zupełna nowość na polskim rynku, która świetnie się sprawdza!! Niestety cyrków, które tworzą dobre show w Polsce można wymienić na palcach jednej ręki, o reszcie lepiej nie wspominać.




2)    Od kiedy jesteś iluzjonistą, która z dziedzin iluzji jest twoją ulubioną?

Magia towarzyszy mi od dziecka. Uwielbiałem oglądać iluzję w cyrkach, na spektaklach różnych, w telewizji. Później sam coś "kombinowałem", próbowałem robić jakieś triki. Jestem samoukiem, do wszystkiego dochodziłem samemu, metodą prób i błędów. Nie przeczytałem ani jednej książki o iluzji, podobnie jak prawie żadnej lektury w szkole haha. Moją ulubioną dziedziną iluzji jest zdecydowanie "magia" ze zwierzętami.

         3) Twoje występy budzą podziw. Ile pracy trzeba aby dojść do perfekcji?

Iluzja z ptakami wymaga sporego poświęcenia, czasu i cierpliwości. Ciężko powiedzieć ile czasu na to potrzeba, niektóre triki ćwiczy się miesiącami, inne tygodniami. Ale to wszystko udoskonala się z próby na próbę, z wstępu na występ.

      




       4)Wykonujesz różne sztuczki te małe i duże, które są najtrudniejsze?

Ciężko porównać co jest bardziej ciężkie. Każdy trik wymaga prób, przygotowania i opracowania.

      5)Skąd pomysł aby w iluzji wykorzystać zwierzęta i tablet?

W dzisiejszych czasach trzeba zaskakiwać widza czymś coś jest w modzie i na "topie". Trzeba iść "za widzem" i realizować to co się przyjmie, sprawdzi. Oczywiście nie można zapominać o tradycjach w tym wszystkim, estetyce numeru itd.


     6)  Jesteś młodym artystą. Czy chciałbyś występować w większych cyrkach czy jednak wolisz mały rodzinny cyrk?

Jestem osobą otwartą na różnego rodzaju propozycje współpracy. Obecnie występuje na eventach firmowych, co będzie dalej - zobaczymy.

      7) Czy występowałeś po za cyrkiem?

Tak obecnie występuje poza cyrkiem. Eventy firmowe, hotele, miałem okazje gościnnie wystąpić również w jednym z największych pokazów magii w Polsce u iluzjonisty Marcina Muszyńskiego!


      8) Gratuluję dojścia do wielkiego finału Mam Talent. Dlaczego zdecydowałeś się na udział w tym talent show. Jakie masz wrażenia po udziale w tym programie?

Program Mam Talent to fantastyczna przygoda, która zapamiętam na całe życie. Szkoda, że już się skończyła. Cieszę się, że udało mi się przejść przez wszystkie etapy tego programu i zrealizować tak naprawdę trzy różne występy w trzech różnych stylach i oprawach, które gdzieś mi świtały w głowie. Przez Mam Talent, rok 2018 zleciał mi ekspresowo! Przygoda rozpoczęła się jeszcze wiosną! Można powiedzieć że żyłem cały czas z myślą od jednego etapu do kolejnego etapu. Był stres, oczywiście motywujący. Były też momenty załamania i zwątpienia, ale po chwili przypomniałem sobie wszystkie komentarze, opinie, które dostawałem to one motywowały mnie do dalszego działania! Przy okazji chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim tym, którzy mnie wspierali i oddali na mnie głos! Był też duży odzew że świata cyrkowego także też się cieszę, że moje występy się spodobały. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego wszystkiego!!

  9)  Według wielu jesteś perfekcjonistą w tym co robisz. Jak to odbierasz?

Bardzo mi miło, kiedy komuś moje występy się podobają. Tak jak wspomniałem wcześniej, nie spodziewałem się tego wszystkiego!!

  10)  Jakie masz plany na przyszłość. Czy masz jakieś marzenia związane z iluzją/sztuką cyrkową?

Moje plany na przyszłość. Obecnie realizuje różne występy, działam "na własną rękę". Czas pokaże co będzie dalej.

Dziękuję bardzo za wywiad.
Życzę wszystkim szczęśliwego Nowego Roku!

To ja dziękuję! Wszystkiego dobrego, sukcesów!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz