POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

17 grudnia 2020

Cyrki zimowe w Polsce

                              

W Polsce nie ma tradycji cyrków bożonarodzeniowych. Kiedyś Cyrk Zalewski organizował tego typu widowiska. 
Dziś krótko podsumuję kilka cyrków zimowych/świątecznych jakie można było odwiedzić w ostatnich latach.

Przez kilka ostatnich zim mieszkańcy polskich miast i miasteczek mogli zobaczyć zimowe cyrki na scenie w teatrach, domach kultury itp. 

Pierwsza była Świąteczna Międzynarodowa Gala "Cyrk Zimowy na scenie" z udziałem artystów znanych z programu Mam Talent i wielu polskich aren. W 2014 i 2015 roku spektakle cieszyły się sporym zainteresowaniem. Na deskach oprócz artystów były również zwierzęta. Było to świetne przedstawienie a ja mogłem być na nim w Bydgoszczy.

W latach 2017-2020 Agencja Artystyczna Tramp zaprezentowała coś bardzo podobnego. Również w wielu miastach na scenach w domach kultury, teatrach można było zobaczyć widowisko w świątecznej atmosferze, w którym swoje umiejętności prezentowali między innymi uczniowie i absolwenci PSSC w Julinku, artyści z Mam Talent i inni.
Mam nadzieję, że jeszcze powrócą te przedstawienia.

 Na początku grudnia w 2013 i 2014 roku w Zabrzu odbywała się Międzynarodowa Gala Cyrku Korona. Na scenie w Domu Muzyki i Tańca występowały nawet zwierzęta: foki, tygrys. W pewnym sensie można stwierdzić, że był to cyrk zimowy bo odbywał się w grudniu i w innym miejscu niż namiot cyrkowy. 

Polskie cyrki również na materiałach reklamowych nanosiły motyw świąteczny między innymi Cyrk Europa i Cyrk Astoria- te ulotki akurat posiadam. W Europie byłem w 2007 roku, niestety niemal nic nie pamiętam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz