POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

23 lutego 2020

Ludzie cyrku 13- wywiad z Lusesitą Farrell

Z ogromną przyjemnością udostępniam wywiad, który przeprowadziłem z niezwykłą osobą, utalentowaną, młodą artystką: Lusesitą Farrell. Jest to 11 wywiad na moim blogu w cyklu Ludzie Cyrku.
 Życzę miłej lektury.



1) Tradycyjne pytanie. Jak zaczęła się Twoja przygoda ze sztuką cyrkową. Dlaczego akurat cyrk?

 Moja przygoda ze sztuka cyrkową zaczęła się na nowo cyrkowym festiwalu pt. Cyrkulacje w Lublinie, gdy występowałam z moim przyjacielem w duecie na rurce (pole dance duo) tam poznałam parę akrobatyczna, która opowiedziała mi o Państwowej Szkole Sztuki Cyrkowej w Julinku




2) Od jakich numerów akrobatycznych zaczynałaś i jakie obecnie wykonujesz/ćwiczysz? Czy jest jakiś ulubiony?

 Początkiem moich artystycznych kroków był przede wszystkim taniec. Cale życie tańczyłam oraz ukończyłam studia taneczne w Łodzi ze specjalizacja tancerz i choreograf. Później zajęłam sie rurką czyli pole dance, następnie rurką w duecie. W szkole cyrkowej moja specjalizacja była szarfa. W międzyczasie zajęłam się również duetem na monocyklu oraz duetem na wysokich perszach. Obecnie występuję na szarfach, kole, trapezie, łańcuchach i sztrabatach, kielichu, lollipopie oraz w duecie na perszach, monocyklu, trio na siatce akrobatycznej. Asystuje również przy żonglerce oraz nadal tańczę na pokazach a także występuję z ogniem

3) Jesteś uczennicą PSSC w Julinku. Czy to był twój cel?

 Cyrk był moim marzeniem od dziecka. Gdy byłam malutka chciałam żeby mama oddala mnie do cyrku. Później pojawił sie taniec a przypadkiem dowiedziałam sie o szkole cyrkowej i juz wtedy wiedziałam, ze nie ma innej opcji i musze się tam udać bez dwóch zdań






4) Ostatnio w mediach społecznościowych mogliśmy zobaczyć trening Twój w duecie z Mateuszem- persze. Ja jestem pod wrażeniem, Ile czasu już trenujecie?

Na perszach trenujemy dopiero półtora roku jest to bardzo ciężka sztuka. Przede wszystkim musimy być bardzo skupieni. Trzymanie persza na głowie przez Mateusza wymaga od niego niesamowitej siły mięśni karku oraz pleców i nóg. Nadal jestem pełna podziwu dla niego jak potrafi utrzymać mnie oraz ta ciężka rurę naraz na głowie Moim zadaniem jest przede wszystkim dobre sprężenie ciała oraz łatwość wspinania się po rurce na górę. Treningi siłowe to nasz chleb powszedni!










5)Czy ktoś z Twojej rodziny był artystą cyrkowym bądź po prostu akrobatą?

W mojej rodzinie nie było żadnych cyrkowców ani akrobatów. Tata za młodu grał w piłkę z zamiłowania, a mama uwielbiała gimnastykę, ale było to tylko ich hobby 

 6)Byłaś na 44 Festiwalu w Monte Carlo, co najbardziej Ciebie zachwyciło. Czy też chciałabyś tam kiedyś wystąpić?

To najwspanialszy festiwal w historii cyrkowej jak co roku. Tak w tym roku miałam możliwość zobaczenia go na żywo. Niesamowita atmosfera przed namiotem oraz na samym festiwalu. Jestem wierną fanka aeriali, wiec serce oddalam przede wszystkim duetowi na sztrabatach - Flash of Splash, ale zachwycił mnie równiez klaun Henry, jego zespół na linie poziomej oraz gry ikaryjskie na podnośniku, a także niezmiennie zwierzęta





7) Brałaś udział w Mam Talent w zeszłym roku. Doszłaś naprawdę daleko. Jak wspominasz tą przygodę? Jak to wyglądało od kulis?

Tak brałam udział w Mam Talent doszłam aż do półfinałów i osobiście uważam, że jest to dla mnie ogromny sukces. Poznałam wspaniałych artystów oraz ludzi, którzy tworzyli ten program. O kulisach mogę opowiedz tylko tyle. Bardzo pomocna załoga i naprawdę dobra opieka, ogromna pomoc zza kulis miałam również od Matteo, który odpowiadał za kwestie techniczną w wyciąganiu mnie ma rekwizycie. Same dobre wspomnienia z Mam Talent.



 8. Czy masz jakieś marzenia i inne zainteresowania?

Inne zainteresowania to przede wszystkim aktywność fizyczna - rolki, wrotki i łyżwy a także inne sporty, także zimowe - snowboard. Moim marzeniem jest tworzyć małe widowiska akrobatyczne wraz z tańcem równocześnie oraz śpiewać podczas numeru lub włączyć w to grę na fortepianie (ukończyłam szkole muzyczną I st. w Kołobrzegu)

9) Wielokrotnie już występowałaś przed dużą publiką. Czy masz jakiś cel gdzie chciałabyś występować?

Przede wszystkim chce wreszcie pojechać na sezon z cyrkiem, nie myślę o występach w wielkich cyrkach czy Cirque du soleil, bo zdaję sobie sprawę, ze to jeszcze nie ten poziom, ale mam cichą nadzieje, ze na pewno kiedyś dołączę do innych artystów na wielkich scenach i arenach.

Dziękuje za wywiad.

Dziękuje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz