POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

24 listopada 2023

140 LAT CYRKU POLSKIEGO - MOJE DZIEŁO

 
2000 opublikowany post na blogu i do tego związany z największym projektem w niemalże 7 letniej historii bloga.

Muszę przyznać, że dawno nie byłem tak podekscytowany podczas publikowania czegokolwiek na moim blogu. Po setkach godzin pracy: szukania, zbierania źródeł, czytania, tworzenia, poprawiania oto i jest: 140 lat Cyrku Polskiego 1883-2023 na blisko 60 stronach.

W tym moim dziele, które uznaję za największe w moim życiu (choć moja praca magisterska miała ponad 140 stron to tematyka cyrku jest jednak dużo przyjemniejsza) znajdziecie wiele ciekawostek, artykułów prasowych, wspomnień zwykłych ludzi, ale też i artystów cyrkowych. Oprócz tego fakty bardziej znane i te nieco mniej, dużo zdjęć oraz statystyki Wszystko to w porządku chronologicznym.

Choć w ostatnich dniach walczyłem sam ze sobą, bo pojawiły się wątpliwości czy to jednak nadaje się by ujrzeć światło dzienne… Nie ukrywam, że Historia Cyrku Polskiego bardzo mnie wciągnęła, wiedzę o niej mam znacznie większą niż jeszcze rok temu, to z góry przepraszam jeśli w tej publikacji znajdują się błędy dotyczące wydarzeń, faktów, nazwisk. Jednocześnie podkreślam, że korzystałem z wielu dostępnych źródeł, więc to co jest zawarte na tych stronach nie wyssałem z palca, a z archiwalnych materiałów, książek i innych publikacji dotyczących cyrku w Polsce. Mam nadzieję, że znacznie więksi eksperci od historii Cyrku Polskiego, jeśliby mieli okazję przeczytać moje dzieło to nie doszukają się większych nieprawidłowości.

Chciałbym bardzo mocno podziękować z tego miejsca wszystkim artystom, dyrekcjom, pracownikom i osobom związanym w jakimkolwiek stopniu z polskim cyrkiem, za to, że go tworzyli, tworzą i mam nadzieję, że będą go tworzyć jeszcze długo.

Życzę wszystkim miłego czytania i zapoznania się z poniższą publikacją w wersji elektronicznej.

OTWÓRZ: 140 LAT CYRKU POLSKIEGO 1883-2023

Otwarcie wersji pdf tej publikacji może czasami zająć kilkanaście sekund ze względu na jej rozmiar. :)
Poniżej film z 500 zdjęciami z 140 lat Cyrku Polskiego

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz