POLECANY POST

CYRK LEWANDOWSKI RELACJA Z WIDOWISKA 2024

24 października 2020

Świat Cyrku 2020

 W Polsce w czwartek sezon cyrkowy 2020 przeszedł do historii. Jest to jak raczej każdy wie najgorszy rok w historii branży cyrkowej nie tylko w Polsce.
Dla wielu artystów, pracowników i dyrekcji rok może nie stracony ale taki, który chcieli by jak najszybciej zapomnieć. Okres pandemii dotknął każdego bez wyjątku. Przez obostrzenia pracownicy reklamy mieli ciężki orzech do zgryzienia. Dzięki kreatywności i większym staraniom były momenty kiedy na widowni nie było najgorzej. 

Każdy kto odwiedzał cyrk widział mniejszą ilość widzów, płyny dezynfekcyjne i obsługę w maseczkach/przyłbicach. Chciałoby się aby w przyszłym roku były to tylko wspomnienia...

Dla mnie sezon nieoficjalnie rozpoczął się od wyjazdu do Drezna na 24 Weihnachtcircus. Mogłem zobaczyć najlepszy spektakl w moim życiu! 
Kiedy w drugiej połowie lutego wystartował sezon 2020, odliczałem czas do tradycyjnej wizyty w Cyrku Zalewski, który jak zawsze odwiedza Inowrocław na początku sezonu. W tym roku był to 6 marca. W moim mieście publiczność nie zawiodła! Pamiętam w czasie rozmowy w Cyrku Zalewski z Panią Ewą o pandemii(sytuacji we Włoszech), a w Polsce były pierwsze zakażenia, oboje mieliśmy pewne przeczucia, które się sprawdziły. Zacząłem od drugiego cyrku, pierwszym był Vegas 1 marca w Toruniu. 


Czas lockdownu i przerwa w trasach cyrków dłużyła się, ale nie była najdłuższa jak przewidywano.
Cyrki ruszyły w połowie czerwca z wielkim znakiem zapytania czy się uda? Opłaci? 
18 czerwca w Inowrocławiu byłem na programie Cyrku Europa. Europa stał dwa dni, niestety pogoda i jeszcze gdzie nie gdzie obawy przed Covidem były. 
Lipiec to Cyrk Wictoria, dwa razy Fantazja, Zalewski oraz Wictoria. Cyrk Fantazja był pierwszym cyrkiem, który odwiedziłem w dniu premiery. Jak każdemu nowemu cyrkowi kibicuję i mam nadzieję, że w 2021 i kolejnych latach się nie zawiodę :) Szkoda, że po przerwie Zalewski był bez zwierząt(z jednym pieskiem), to nie to samo, to nie ten sam cyrk. Artyści super: Tonito, Rafael, Stefania, Maciej ale Cyrk Zalewski powinien mieć zwierzęta.


Sierpień to wizyta w Cyrku Arena w przesympatycznym towarzystwie. Program Areny w tym roku najlepszy, najpiękniejszy i co powtórzę z TRADYCJĄ. Brawo za stworzenie takiego spektaklu.
tydzień pobytu nad morzem to jak w 2019 tydzień z cyrkami. Europa razy dwa, Korona(wreszcie) i powrót do Fantazji. Program Korony świetnie wyreżyserowany, piękne numery i dużo śmiechu: Mr. Chap, Inka, Ssnake, El Diablo artyści z najwyższej półki. I znowu to nie ten sam cyrk, brakuje zwierząt. 
We wrześniu powrót na fantastyczny program Korony, po informacji o końcu Vegasa odwiedziłem Roberta i Galinę w Astorii, następnie Wictoria i Europa. Cyrk Wictoria i Europa najmilej będę wspominał z tego roku. Fantastyczni ludzi, magiczna i rodzinna atmosfera, programy, które można oglądać nie raz.

Chciałem ponownie odwiedzić Arenę czy choć raz Metropol i Imperial Show. Może za rok?

 Wielkie podziękowania dla cyrków za dawanie rozrywki w okresie epidemii, przezwyciężenie niechęci i obaw. Gdyby nie ponowne obostrzenia sezon by jeszcze trwał. 
Dla mnie sezon był chyba najbogatszy w historii, poznałem wielu artystów( w tym kilku wreszcie na żywo), zobaczyłem spektakle w rekordowej w stosunku do okresu czasu ilości. Nie żałuje! Jak ktoś kocha cyrk to go nie krytykuje, patrząc obiektywnie, można wywnioskować, że cyrki w tym beznadziejnym roku o nazwie 2020 dały radę. Ciosem jest piątka dla zwierząt, która będzie podpisana? Nie jest to pewne ale o tym nie dziś. Sezon 2020 zakończony. 
Życzę wszystkim osobom ze środowiska cyrkowego, wszystkiego co najlepsze, bądźcie dobrej myśli i wracajcie w 2021. Ostatni raz w tym roku dziękuję serdecznie wszystkim i każdemu z osobna. Doskonale wiem ile trudu w tym roku wielu z Was włożyło. Dacie radę! Cyrk był, jest i będzie! 



Recenzje i fotografie spektakli 2020


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz