POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

26 lipca 2018

Dlaczego w Polsce?



Od kilku lat chodzi mi po głowie pytanie: Dlaczego w Polsce cyrki mają problemy a u naszych sąsiadów nie?
Chodzi mi głównie o jednodniowe postoje oraz mniejsze frekwencje w Polskich cyrkach.


Oczywiście w Polsce cyrki stojące jeden dzień mają bardzo często w wiekszości lub cała widownie wypełnioną. Jednakże patrząc na Czechy i Słowację oraz Niemcy cyrki stoją tam po kilka dni a nawet w dużych miastach po kilkanaście dni. Słowacja nie ma swoich cyrków tylko występują tam cyrki z Czech a mimo to postoje też są dłuższe. Również na Ukrainie i Białorusi cyrki mają dłuższe postoje niż w Polsce. Po za postojami frekwencje są wyższe. Patrząc np. na Cyrk Zalewski, który w jeden dzień ma 80% frekwencji a Circus Berousek stojąc w mieście o mniej więcej tej samej wielkości przez 4 dni dając 5 spektakli ma frekwencje średnio po 40%. Widownia tych cyrków jest prawie tak samo pojemna. Te cyrki czeskie i niemieckie ale też te ze wschodu stoją dłużej i nie narzekają że nie maja 100%. Zapewne wszystkie mając te 40-50% w jednym mieście przez kilka dni wychodzą na plus. Dlaczego nie ma tak w Polsce?


Oczywiście tak samo jak w Polsce u naszych sąsiadów są bardzo dobre cyrki oraz te znacznie słabsze. Wiadomo że te najlepsze niemieckie cyrki prezentują o wiele lepszy poziom niż u nas Korona czy Zalewski.
Patrząc również na ilość artystów i zwierząt w cyrkach to znowu Polska wygląda słabiej. Dlaczego?
Według mnie to głównie finanse.



Oczywiście w tym poście nie krytykuję polskich cyrków tylko dziwie się, że kraje sąsiedzkie i pozostałe kraje europejskie mają lepiej. Przecież wszystkie te kraje w tym Polska mają: telewizję, internet i inne takie same rozrywki. Ceny są w Polsce według mnie obecnie dobre. Reklamy też są bardzo dobre. Więc co jest nie tak, że ludzi przychodzi mniej a cyrki nie robią dłuższych postoi?




Mnie osobiście to pytanie i elementy na które zwróciłem uwagę w tym materiale ciekawią.


Czekam na wasze zdania na ten temat. Wysyłajcie je na facebooku na stronę Magiczny Świat Cyrku. Jestem bardzo ciekawy waszego zdania.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz