POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

3 maja 2020

Wyniki ankiety cyrkowej "Sztuka Cyrkowa- łączy pokolenia"


Od 19 kwietnia od 11:15 do 1 maja do 23:00  2020 roku, mogliście wypełniać pierwszą stworzoną przeze mnie i blog Magiczny Świat Cyrku cyrkową ankietę. Zatytułowana była "Sztuka Cyrkowa- łączy pokolenia". Przez niecałe 13 dni zostało wypełnionych 46 kwestionariuszy w wersji online. Pierwotnie była to wersja PDF ale dwa dni później udało mi się ją przenieść do internetu, dzięki czemu była w 100% anonimowa, a czas wykonania był o wiele szybszy.

Liczba 46 (w tym jedna moja) zaskoczyła mnie pozytywnie! Serdecznie z całego serca dziękuję Wam za wypełnienie ankiety! Liczyłem, żeby było chociaż 20-25. Mam nadzieję, że każdy wypełniał ją zgodnie z prawdą. Celem ankiety było poznanie opinii środowiska cyrkowego w Polsce na różne tematy związane z cyrkiem. Wyniki pytań zamkniętych są podane zbiorczo w formie wykresów, natomiast pytań otwartych wypisałem najciekawsze i najczęściej powtarzające się odpowiedzi. Wykresy są w postaci procentów ale łatwo można obliczyć mniej więcej ilość odpowiedzi.
Nie wszyscy odpowiedzieli na wszystkie pytania tzn. z 46 ankiet 45 to najwyższa liczba odpowiedzi na jedno pytanie. Nie licząc tych, które były przeznaczone np. tylko dla artystów.



* W PYTANIU 5 BYŁ MAŁY BŁĄD ODPOWIEDZI F) I OPCJA 2 ZA CO SERDECZNIE PRZEPRASZAM








Pytania otwarte(przypominam, że sam nie wiem, kto co wpisał, oprócz swojej ankiety)

Pytanie 6
"Za co cenisz sztukę cyrkową?" -34 odpowiedzi

Najczęstsze odpowiedzi: wyjątkowa atmosfera, zapach trocin, dobra zabawa/rozrywka, magia, sztuka, oryginalność/autentyczność/prawdziwość,  profesjonalizm, muzyka, stroje, 

Ciekawe odpowiedzi: "wykonywana z miłością", "sam nie wiem to miłość", podróż, nowe znajomości, wielokulturowość, za to że nawet dorośli wchodząc pod namiot na chwilę stają się dziećmi. i inne

Pytanie 10
Czy zbierasz pamiątki cyrkowe? Jeśli tak to jakie?-36 odpowiedzi

Najczęstsze odpowiedzi: programy/foldery, ulotki, plakaty, zdjęcia, gadżety
Inne: wspomnienia, szaliki, medale, książki, archiwalne pamiątki, fotografię z młodych lat jak pracowałem w cyrku.
Na 36 odpowiedzi 29 z nich odpowiedziało Tak i napisało co zbiera



Pytanie 11
Jakie cyrki, bądź Festiwale Cyrkowe na świecie chciałbyś/chciałabyś odwiedzić(jeśli jesteś artystą cyrkowym to dopisz w, których marzysz, żeby wystąpić)? Wymień max. 5- odpowiedzi 43

Najczęściej: Festiwal Monte Carlo, Arlette Gruss, Charles Knie, Nikulin, Krone, Knie, Medrano(Włoskie), festiwal w Paryżu

Inne: Festiwal w Latinie, Warszawie, Liege, Massy, Circkus Ales, Humberto, Cirque du Soleil, Circus Roncalli, Zalewski, Korona, Wszystkie prestiżowe.

Gdzie chciałbyś wystąpić jako artysta?:
  • Na pewno chciałbym wystąpić jak każdy na festiwalu w Monte Carlo ale oprócz tego jeszcze w Massey , na festiwalu w Cyrku Nikulina , Warszawski festiwal cyrkowy i Festiwal Cyrkowy W Paryżu;
  • Cyrki w których ja występowsłam już nie istnieją są tylko jeszcze w moich wspomnieniach z lat młodości

Pytanie 18
Pytanie tylko dla artystów: Co Tobie sprawia największą przyjemność podczas występowania na arenie przed publicznością?- 14 odpowiedzi

  • pełny cyrk ludzi
  • Interakcja z publicznością
  • realizowanie siebie i pragnień
  • uśmiech i radość publiczności
  • Sny o cyrku z lat mojej pracy w latach 1959-1965!!
  • oklaski
  • Zadowolenie widzą i oczywiście komplet na widowni
  • Kontakt z publicznością, brawa i uśmiech na widowni
  • Zaskoczony widz i owacje.
  • pełny cyrk
  • Zaangażowanie publiczności w numer ,brawa
  • Brawa i pieniądze
  • Uśmiech i zadowolenie publiczności to jest najważniejsze.
  • Adrenalina, kontakt z publicznością
Przyznam, że przy tym pytaniu na niektórych odpowiedziach aż się wzruszyłem. Brawo dla artystów.

JESZCZE RAZ BARDZO MOCNO DZIĘKUJĘ ZA WYPEŁNIENIE ANKIET W CAŁKIEM SPOREJ LICZBIE. KOCHANI ARTYŚCI, MIŁOŚNICY SZTUKI CYRKOWEJ I PRACOWNICY CYRKÓW, DZIĘKI TEJ ANKIECIE CHOĆ ANONIMOWEJ TO POZNALIŚMY SIĘ W NIECO SZERSZYM GRONIE. MAM NADZIEJĘ, ŻE ANKIETA WAM SIĘ SPODOBAŁA JEŚLI TAK DAJCIE ZNAĆ A POMYŚLĘ POWOLI O NASTĘPNEJ. DZIĘKUJĘ I ŻYCZĘ WAM WSZYSTKIEGO DOBREGO! 
NIECH ŻYJE CYRK!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz