POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

20 listopada 2021

Takich cyrków już nie ma...

 O ile tytuł posta można rozwijać na wiele aspektów to pozwólcie, że ja poruszę niewielką część. Wielu osobom brakuje w cyrkach orkiestr, tego, że cyrk jest wielką atrakcją w mieście przez wiele dni czy tygodni, jednak chciałem za przykład podać rozmach(zwierzęta, miasteczka cyrkowe). Obecnie w Europie zostało niewiele cyrków, które mogą pochwalić się cyrkowym zoo mającym ponad 70-80 czy  ponad 100 zwierząt, jeśli już to 30-40  a większą część stanowią konie. Dziś ludzie szaleją gdy widzą słonia na arenie, no może trzy słonie. Jeszcze 25-35 lat temu w cyrkach 6-8 słoni na arenie to był częsty widok by nie powiedzieć niemal standard. Gdy przeglądam moje programki z kolekcji i porównuję to powtarzam sobie: kurde, że nie urodziłem się 30 lat wcześniej, albo, że cyrki nie są dziś jak 20-30 lat temu. Szkoda, że mogę tylko na zdjęciach pooglądać areny wypełnione 30-40 końmi naraz lub 20 lwami czy 15 słoniami. Ok, rozumiem, że cyrk ewoluuje, społeczeństwa w krajach rozwiniętych nie chce cyrków z dziesiątkami zwierząt jak: słonie, tygrysy, żyrafy czy małpy, ale fajnie wracać do historii i spojrzeć jak cyrki się miały w latach 80-tych. Miasteczka cyrkowe, które miały kilka-kilkanaście razy więcej wozów niż dziś. Sam festiwal w Monte Carlo miał 20-30 lat temu o wiele więcej artystów i zwierząt. Były 4 a nie dwa programy selekcji. Gdzieś to się trochę posypało, nie ma tak imponujących cyrków jak kilka dekad temu. Mimo wszystko cały czas pomimo ery inernetu i wielu innych rozrywek ludzie wybierają cyrk, w którym nadal są zwierzęta i często programy, które zachwycają i dużych i małych, ale co by było gdyby wrócić do programów lat 70-tych i 80-tych? 
Mam czasem takie rozmyślania, pomimo, że ja tych wspomnianych czasów nie mogę pamiętać to być może plus. Ilekroć słyszałem artystów starszego pokolenia i tych emerytowanych to za każdym razem słyszę te same argumenty, jakie to pewnie sami się domyślacie i nie chodzi o Polskę tylko Europę, świat. Jest na szczęście kilka państw, które trzymają ten poziom jak za dawnych lat. 

Poniżej zdjęcia Circus Giovanni Althoff, Sarrasani i American Circus.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz