POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

18 sierpnia 2020

Ludzie Cyrku 20: wywiad z Devid Adam

 

Dzisiejszego wieczora, mam przyjemność opublikować wywiad z artystą pochodzącym z Węgier. W tym roku możemy go podziwiać w Cyrku Arena. Devid Adam skradł moje serce, podczas spektaklu 4 sierpnia. Ma rewelacyjne, trudne i piękne numery w tym ekwilibrystykę. Prezentuje się wybornie i ukazuje sztukę cyrkową w najlepszym wydaniu. Cieszę się, że mogłem go zobaczyć na arenie i to w Polsce! Devid odpowiedział na kilka pytań, miłego czytania! 

1. Zacznę mało oryginalnie. Jak zaczęła się Twoja kariera jako artysty cyrkowego? Czy zawsze marzyłeś o pracy w cyrku? 

Pochodzę z jednej z najstarszych rodzin cyrkowych, rodziny Adam, mamy kilka cyrków na Węgrzech należących do mojej rodziny, zawsze marzyłem o wykonywaniu balansu ręcznego i podróżowaniu po świecie. 

2. Pochodzisz z Węgier to kraj o pięknej tradycji cyrkowej. Jak wygląda życie cyrkowe w Twojej ojczyźnie? Moim zdaniem węgierskie cyrki są na szczycie Europy. Czy też tak uważasz? 

Życie cyrkowe w mojej ojczyźnie jest na naprawdę wysokim poziomie. Dorastałem oglądając najpiękniejsze cyrki i każdego dnia ciężko trenuję, aby codziennie mieć świetne występy, oczywiście myślę, że mamy topowy cyrk w Europie, a to jest Węgierski Cyrk Narodowy! W którym występowałem wcześniej, 

                                   

3) To Twoja pierwsza wizyta w Polsce. Jak oceniasz Polskę i Cyrk Arena? Czym różni się od węgierskich cyrków? 

Pierwszy raz w Polsce i prawdopodobnie to nie jest najlepszy rok, bo w tym roku każdemu cyrkowi jest ciężko z powodu pandemii. Cyrk Arena jest dla mnie jednym z najwspanialszych cyrków, jest świetnie zorganizowany.
Dla mnie jest zupełnie inaczej, bo na Węgrzech zatrzymujemy się w każdym mieście na 2 tygodnie, a w Polsce jeździmy codziennie do innego miasta.

4) Wykonujesz oryginalny, trudny i piękny numer; ekwilibrystyka z balansem na piramidzie krzeseł. Skąd pomysł na taki numer i takie połączenie? Co jest najtrudniejsze? 

Kiedy miałem około 7 lat, miałem sen o przedstawieniu na wieży Eiffla i chciałem mieć jej mini kopię. Zacząłem wykonywać ekwilibrystykę na rękach , gdy miałem 14 lat. Najtrudniej jest stanąć na rękach na  samym szczycie.


5) Wykonujesz dwa różne numery sztrabaty i ekwilibrystykę. Który zacząłeś trenować wcześniej. Czy lubisz je tak samo? 

 Krzesła, które bardzo się poruszają i trudno je kontrolować, oczywiście wymaga to dużo treningu, najpierw zacząłem trenować ekwilibrystykę na rękach, ponieważ zawsze to lubiłem. Oczywiście, że lubię bardziej balans niż numer napowietrzny.

6). Czy wykonywałeś w swojej karierze inne dyscypliny cyrkowe? 

W okresie dorastania w największych europejskich cyrkach, występowałem w wielu innych. Widziałem wielu wspaniałych artystów i trenowaliśmy razem. Wykonywałem tradycyjny węgierski akrobatyczny numer konny. Skoki na trampolinie, żonglerkę. Trapez w duecie. monocykl. I wiele więcej ... 

7) WOW! Robi wrażenie ta wszechstronność!
Jesteś znanym artystą. W jakich krajach i cyrkach miałeś przyjemność występować? Czy są cyrki, kraje, w których chciałbyś występować w przyszłości? 

Podróżuję po świecie odkąd skończyłem 18 lat. Byłem w takich krajach jak: Włochy. Holandia. Niemcy Anglia Bułgaria. Austria. Rumunia. Belgia. W przyszłości chciałbym oczywiście pojechać do nowych miejsc i do nowych krajów. 

8. Przez kilka miesięcy cyrki nie mogły grać z powodu epidemii. Jak się czujesz po takiej przerwie, czy to był trudny czas?

 Pandemia koronawirusa jest trudna nawet teraz dla branży cyrkowej. Jak każdy mam tylko nadzieję, że wszyscy pozostaną bezpieczni i staramy się kontynuować swoją dobrą pracę, nawet jeśli jest to trudny czas dla nas wszystkich



Dziękuję serdecznie za odpowiedzi na pytania i mam nadzieję, że jeszcze nie raz zobaczę Pana na arenie!

Kto jeszcze nie miał okazji zobaczyć Devida Adama, koniecznie musi odwiedzić Cyrk Arena w tym roku, to artysta klasy światowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz