POLECANY POST

CYRK FANTAZJA - 5 LAT NA VIDEO

23 sierpnia 2020

Ludzie Cyrku 21: wywiad z Ladislav Kaiser(El Diablo)


Dziś wywiad z jednym z najlepszych linoskoczków w Europie. Jest  7 pokoleniem znanej czeskiej rodziny, wszechstronny, sympatyczny, pełen energii i głodny ekstremalnych wrażeń. Zanny od kilku lat w Polsce, gdzie publika od razu go pokochała. Ladislav Kaiser- El Diablo! 


1. Pochodzisz ze znanej cyrkowej rodziny. Jeżeli możesz opowiedz historię swojej rodziny.

1.Jestem 7 pokoleniem rodziny cyrkowej; linoskoczków na wysokiej linie poziomej  i rodziny teatralnej marionetek. Moją najbliższa rodzina Triska zajmuje się właśnie wysoką liną poziomą. Wyjeżdżają do Ameryki: Białe diabły. Rodzina Omankovsky'ego. została we Francji. Rudi Omankovsky senior uczył akrobacji na linie Philippa Pettit zanim pojechali do Nowego Jorku. Moja rodzina z każdej strony od zawsze była linoskoczkami.

 2. Kontynuujesz rodzinną tradycję. Jesteś linoskoczkiem, dlaczego akurat lina? Jak to jest kontynuować rodzinną tradycję?

Kontynuuję rodzinną tradycję linoskoczków.. Czuję, że urodziłem się na wysokiej linie. To moje miejsce, moje życie, moja miłość. Kontynuacja przyszła naturalnie. Mój ojciec uczył mnie kolejnych elementów, numerów, ale ja zostałem przy linie. Uwielbiam robić show dla ludzi!


 3. Masz za sobą występy na wielu cyrkowych festiwalach. Jak wspominasz uczestnictwo w tych imprezach, który festiwal wspominasz najlepiej? W jakich cyrkach i państwach miałeś przyjemność występować? 

Byłem na kilku różnych festiwalach i byłem szczęśliwy na wszystkich. Nie wydaje mi się, żeby jeden festiwal był lepszy od drugiego. Jeśli ludzie cieszą się z występu i jest to mocne show, to zawsze świetnie jest uczestniczyć w nim. Tak samo jest z cyrkiem. Jeśli to jest dobre show i tacy są ludzie. Zawsze wspaniale jest tam być. I muszę powiedzieć, że uwielbiam wracać do dobrych przedstawień. Dlatego wracam do Korony.


4. Tradycyjny cyrk czy nowoczesny?

 Kocham zwierzęta w cyrku. Nigdy nie zapomnę, kiedy byłem mały i pracowałem z rodziną w Dortmundzie. Były tam białe niedźwiedzie. Fantastyczne! Kocham również słonie. Bardziej lubię klasyczny cyrk. Ale nie mam problemu z innymi widowiskami. Chodzi mi o  du Soleil, Horror. Jeśli to mocne przedstawienie i dobre pomysły, to czemu nie.

 5. Pamiętam Twój występ w roku 2012 w Cyrku Zalewski. Lina nad klatką z lwami. Lubisz takie ekstremalne wyzwania? 

 Lina nad klatką z lwami. Yeah!, byłem zakochany w tym pomyśle. Mam nadzieję, że pewnego dnia znów to powtórzę!



6. Skąd pomysł na Twój styl El Diablo? 

El Diablo: Pomysł był dawno temu. Jak mówiłem w mojej rodzinie były Białe Diabły na linie. A jeden wujek odwiedzał nas przyjeżdżając z Ameryki. On lubi, jak pracujemy i pyta, czy możemy użyć tego nazwiska, a ja uwielbiam muzykę rockową i metalową. Więc wpadłem na ten pomysł. I wtedy przyjechałem do Zalewskiego i Kamil powiedział w show el Diablo. Więc pozwoliłem mu na to aby mówił na mnie w ten sposób. Mam krew diabła od urodzenia.

7. W Cyrku Korona jesteś po raz kolejny. Chyba polubiłeś występy w Polsce?

 Kocham Polskę. Pierwszy raz byłem w Polsce w 1993 roku? W Lunaparku Cricoland. W Gdańsku i Lublinie. Potem byłem tu krótko z cyrkiem Cramer. Potem Zalewski i Korona. W 1976 roku moja rodzina pracowała w Katowickim Spodku.

 8. Po za liną poziomą prezentujesz inne numery. Jakie wykonywałeś przez całą swoją karierę i które są dla ciebie ulubione? 

 Moje numery... Robię dużo numerów ekstremalnych, dających adrenalinę. Jak wielu Koło śmierci Motocykl na linie, numer z masztem oraz rzucanie nożami. A teraz robię najbardziej niebezpieczny akt w moim życiu Człowiek sprężyna.
Kocham je wszystkie!
   
                   

9. Czy w Twojej karierze artysty był moment przełomowy? Co lubisz w swojej pracy najbardziej?

 W mojej pracy kocham najbardziej to, kiedy widzisz, że ludzie lubią to, co robisz na arenie.
 I niezależnie od tego, gdzie jestem na świecie. Jeżeli sprawiam, że ludzie są szczęśliwi. . . To jest najlepsze.

 10. Cyrk to sztuka na żywo. Czy w erze internetu i nowych technologii, Twoim zdaniem cyrk ma długą przyszłość?

Cyrk będzie zawsze. W internecie zobaczysz wszystko ale nie na żywo. W internecie nie ma prawdziwej miłość, żadnych prawdziwych przyjaciół, żadnej prawdziwej przygody. Wierzę, że Cyrk zawsze daje to wszystko w życiu. Więc wierzę, że Cyrk będzie na świecie cały czas!

11. Jakieś plany zawodowe, marzenia na przyszłość?

 Na przyszłość... mam nadzieję, że ten kretyński koronawirus zniknie i ludzie nie będą bali się iść na spektakle cyrkowe.

Dziękuje serdecznie za wywiad! Do zobaczenia być może w kolejnych sezonach w Polsce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz